Velkommen til Ole Rømer-Skolen

Vores elever lærer at arbejde med både hænder og hoved, faglighed og fantasi.

Vi kender hvert barn rigtig godt, fordi vi er en skole, som ikke er større end at alle kender alle.

Vi er en del af Høje-Taastrups nye, ambitiøse Børne- og Kulturhus og med vores professionelle undervisere og pædagogiske personale tilbyder vi helt enestående rammer for at løfte kreativiteten hos dit barn, både fagligt, musisk og kunstnerisk.

Undersiden:

På Ole Rømer-Skolen kender vi hvert enkelt barn rigtig godt, fordi vi er en skole på 2 matrikler og hverdagen ligner hverdagen på en relativt lille skole.

Alle børn skal opleve at blive stærkere, modigere og et og mere kompetent menneske af at gå i vores skole. Eleverne lærer her at arbejde med både hænder og hoved, faglighed og fantasi.

Vi er en del af Høje-Taastrups nye, ambitiøse Børne- og Kulturhus. Helt unikt for en skole har vi topprofessionelle undervisere indenfor drama, billedkunst og musik. Det betyder, at vi har helt enestående rammer for at løfte kreativiteten hos vores børn musisk og kunstnerisk. Og det giver en nem og naturlig adgang til de kreative skoler, hvis elever i fritiden vil synge, spille, male, skabe endnu mere.

Ingen børn er ens, og alle har forskellige behov. Derfor behandler vi også børn forskelligt! Vi ønsker at skabe et fagligt miljø, hvor det enkelte barn udfordres på sit niveau. Vi arbejder også med gensidig respekt og den gode omgangstone. Alle taler pænt til hinanden. Vi giver plads til alle, men ikke til alt - og mangfoldighed ses som en ressource.

Vi lægger også vægt på at skabe gode relationer, og vi laver derfor aktiviteter, så eleverne er sammen store som små på tværs af klasser.

I front på nyeste teknologier

For at ruste vores elever bedst muligt til fremtidens kompetencer har vi fokus på de allernyeste teknologier. Midt på skolen – i skolen hjerte – har vi etableret et stort pædagogisk læringscenter – en slags åbent bibliotek med it-redskaber som fx VR-briller, laser cutter og robotlego. Her er bl.a. et podcast værksted og et kreativt værksted, hvor man kan lære at kode og lave større projekte. Disse rammer bliver brugt i undervisningen og til større, innovative eller projektbaserede undervisningsforløb, men eleverne kan også bruge det i frikvartererne og udenfor skoletid.

Dokumenter mediebibliotek