Vi uddanner Zoo-piloter

Som én af de få skoler i Danmark har vi et helt særligt samarbejde med Cph Zoo, hvor vi uddanner alle vores elever til at blive zoo-piloter. Løbende gennem vores elevers skolegang, har de undervisningsforløb hvert andet år fra 0. klasse og op, der kulminerer med et certifikat, som eleverne får overrakt af Cph Zoo til en event på skolen i 7. klasse.

Elever taler med dyrepasserne og får stor viden om dyrene og deres adfærd, de får fx lov til at håndfodre giraffer, holde edderkopper og slanger. Eleverne starter i 0. klasse med at synge sange om dyr, senere udvikler de dyrespil, laver bud på nye og bedre anlæg for dyrene, og i 7. kl. dykker eleverne ned i et emne og præsenterer, hvad de ved om dyrene for Cph Zoo’s mange hundrede gæster.

Udover en autentisk læring, hvor de får lov at mærke, se og lugte dyrene, så træner de også at performe. Af samme grund oplever vi, at vores elever er rigtig dygtige til at gå til afgangsprøve.