Unik musikundervisning af professionelle

House of Performance -HOP

Sammen med Høje-Taastrup Musikskole i Høje-Taastups Børne- og Kulturhus tilbyder vi helt unikt musikundervisning af professionelle musikuddannede til alle vores børn fra 0.-6. klasse. Vi kalder det: House of Performance. Eleverne lærer at spille på et instrument som fx klarinet, saxofon, trompet, valdhorn, baryton eller slagtøj. Alle elever spiller sammen i ét stort fælles orkester og synger, danser og bevæger sig.

Hver eneste elev har en rolle, og eleverne oplever via koncerter og performances, at de mestrer noget særligt og er en vigtig del af noget større. Samtidig lærer de at samarbejde.

Musikken styrker fagligheden

I House of Performance arbejder vi ud fra 21st century skills, som handler om kommunikation, samarbejde, kritisk tænkning og kreativitet. Der er et tæt samarbejde med skolens øvrige lærere og skolens sprogkonsulent. Vi øver fx rim og remser, som styrker sproget, vi synger tematiske sange som fx ”Gys og gru” og bliver klogere på dansk tematikker, og vi øver at synge og spille foran et publikum. Dette lærer eleverne vedholdenhed og giver dem selvtillid.

”Når vi stimulerer børns musiske intelligens, styrker vi også deres øvrige intelligenser som fx matematik og sprog”

Vores professionelle undervisere

Vores professionelle musikere er alle ansat på Høje-Taastrup Musikskole, som bliver en del af Børne- og Kulturhuset, og de har deres daglige gang på Ole Rømer-Skolen.