Billedkunstundervisning i særklasse

Ole Rømer-Skolen samarbejder med Billedskolen

Vi er en del af Høje-Taastrup Kommunes ambitiøse Børne- og Kulturhus og en af vores naboer er Høje-Taastrup Billedskole, der har base i husets underetage. Billedskolens undervisere er alle professionelle billedkunstnere, der besidder stor erfaring med at formidle kunst i børnehøjde. Samarbejdet mellem vores skole og Billedskolen består pt af et ugeforløb per halvår for en gruppe af Ole Rømer-Skolens yngste elever samt et halvårsforløb med ugentlig undervisning for de af vores ældre elever, der har en særlig interesse i billedkunst. Undervisningen foregår i Billedskolen atelier.

”På Billedskolen bestræber vi os på at give børnene nogle særlige oplevelser og erfaringer med billedkunst. Præcis som det talte og skrevne sprog er billedkunst også en kommunikationsform. Ved at udtrykke sig billedkunstnerisk med professionel vejledning får børnene et skærpet blik og lærer at sætte sig selv i relation til den omverden, de lever i”

Berit Nørgaard, leder af Høje-Taastrup Billedskole.